general information

composition date
1956
duration
30 min
editor
Billaudot
Artistic collaboration(s)
chorégraphie de Maurice Béjart
Commission
Festival de Lyon-Charbonnières
Libretto (details, author)

argument de Pierre Rhallys.

type

Instrumental ensemble music (Mixed instrumental ensemble of more than 25 instruments)

detailed formation

2 flutes, 2 oboes, clarinet, bassoon, 2 horns, 2 trumpets, 3 percussionists [ou 4], 6 violins, 4 violas, 6 second violins, 4 cellos, 2 double basses, piano, trombone

information about the creation

date
June 27, 1956

France, Lyon-Charbonnières, Festival

interpreters

les Ballets 1956.

observations

L'exécution non scénique de cette œuvre a été interdite par Maurice Ohana.

Program note

Cette rencontre avec un des plus grands mythes de l'antiquité concrétise, cinq ans après les Représentations de Tanit, la tendance de Maurice Ohana à débusquer les forces spirituelles de l'homme à travers la mise en scène musicale et gestuelle. Il refusera bientôt définitivement la trame obligée d'un argument de ballet pour laisser la parole à la seule musique.



Christine Prost, catalogue raisonné de l'œuvre de Maurice Ohana, Revue Musicale, Editions Richard-Masse.

similar works


This entry is encyclopaedic in nature and does not reflect the collections of the Ircam media library. Please refer to the "scores" entries.


Do you notice a mistake?

IRCAM

1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43

opening times

Monday through Friday 9:30am-7pm
Closed Saturday and Sunday

subway access

Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles

Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique

Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.